onsdag den 18. marts 2020

Reste top i str xs-s

Jeg har efterhånden hæklet en hel del toppe, nu vil jeg prøve at skrive opskriften ned, i takt med jeg får hæklet flere toppe.

I disse tider, hvor vi så vidt muligt skal være hjemme, har jeg læst, at flere er igang med at rydde op i sine rester, og det er denne top perfekt til.
Toppen kan også hækles ens farvet, eller med farve kordination, det ville også være sødt.


Du skal bruge: 
nål 3,5 
bomulds garn 8/4 
saks 
nål. 

Jeg har hæklet to rækker i hver farve. 

Toppen:
Slå 51 lm op. 
1 rk. 1 fm i 2. m. fra nålen, fm rk ud. 
2. rk: 1 stm i hver m. 
3.-12. rk.: 2 stm i samme m, 1 stm i hver m, til der er 1 m. tilbage, 2 stm i sidste m. 
13.-34. rk: i stm i hver m. 

Luk af, og hækl et stykke mere, så du har et forstykke og et bagstykke. 
Sy stykkerne sammen i siden. 

Saml 44 m. op i ærme gab, 40 lm. saml til en ring med 1 km. 
1 omg fm. Luk af. 

Gør det samme i andet ærme gab. 

2 omg fm i hals og skulder åbning. 

4 omg. fm i bunden af toppen. 

Hæft alle ender, og toppen er nu klar til brug. 

Den er super nem at hækle, så jeg vil afgjort hækle et par stykker mere til Christine.

Christine har været med til at vælge længden på toppen, jeg ville personligt have lavet den 4 rækker længere. 
Christine har lovet at jeg kan få et billede af hende, med toppen på, så på instagram vil jeg ligge det op, ligeså snart jeg har fået det. 

Hvis I viser toppen frem på instagram, må i meget gerne #carinaskreativehjørne 

Jeg er selv så vild med toppen, at der nok inden længe, vil komme en opskrift på en reste top, i en større størrelse.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar