tirsdag den 24. marts 2020

Hæklet Mayo og Remo

Kender I de dage der, hvor noget man normalt vis er okay til, bare driller? Sådan var det med broderingen af disse tuber med mayonnaise og remoulade for mig. Efter jeg havde pillet det op og startet forfra rigtig mange gange, opgav jeg at få det bedre. Jeg besluttede dog at I stadig skal have opskriften, også håber jeg blot at I har en bedre broderings dag end mig.

Du skal bruge:
Hæklenål nr 2,5
Bomulds garn 8/4
Fyld.

Start med hvidt
1. omg: 6 fm i mg.
2. omg: 2 fm i hver m.
3. omg: 1 fm i bagerste maskeled i hver m.
4-6. omg: 1 fm i hver m. Skift farve til grå.
7. omg: *2 fm i 1m i forreste maskeled, 1 fm i forreste maskeled*
8. omg: *2 fm i 1m, 2 fm*
9. omg: *2 fm i 1m, 3 fm*
10. omg: *2 fm i 1m, 4 fm* Skift til grøn eller gul.
11. omg: 1 fm i bagerste maskeled i hver m.
12-45. omg: 1 fm i hver m.
Luk af og efterlad en lang snor til samling.

Broder tekst på tupen. Fyld.
Pres bunden sammen og sy den sammen.


Så er der serveret!

Hvis I viser jeres færdige resultat på instagram på i meget gerne: 
#carinaskreative hjørne 
@chorsmark 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar