lørdag den 21. marts 2020

Natchos og salsa

Jeg prøver i øjeblikket at blive bedre til, at få renskrevet og lavet nye opskrifter.
I disse tider, hvor vi alle skal være så meget hjemme som muligt, kan det være svært at få tiden til at gå. Mit bidrag for at hjælpe folk, i denne tid, bliver at jeg gør alt hvad jeg kan for at få lavet lidt hækle opskrifter, så vores hæklenål ikke kommer til at kede sig.
Hvis jeg kender mig selv ret, bliver det primært ting til børnenes lege køkken, men det er bestemt også det der har været mest efterspørgsel på, på instagram.




Jeg ligger ud med denne opskrift på natchos chips med en skål salsa til.

Du skal bruge:
Hæklenål 2,5 & 3
bomulds garn 8/4
fyld
nål
saks.
evt noget til at stabilisere bunden af skålen.

Natchos chips:
Med lys gult garn og nål 2,5.
2 lm.,
1 rk: 1 fm i 2. m. fra nålen.
2. rk: 2 fm i sm m.
3-16. rk: 2 fm i 1. m. 1 fm i resten af m.
Hækl 1 omg. fm., lav 3 fm i hjørnerne.
Luk af og hæft ender.

Så skal der bare hækles så mange af dem, som du synes der skal til.

Skål med salsa:
Brug den farve som du synes din skål skal have, og nål 3.
1. omg: 6 fm i mg.
2. omg: 2 fm i hver m.
3. omg: *2 fm i 1 m, 1 fm*
4. omg: *2 fm i 1m, 2 fm*
5. omg: *2 fm i 1m, 3 fm*
6. omg: *2 fm i 1m, 4fm*
7. omg: 1 fm i bagerste m. led i hver m.
8. omg: 1 fm i hver m.
9. omg: *2 fm i 1m, 5 fm*
10-11. omg: 1 fm i hver m.
12. omg: *2 fm i 1m, 6 fm*
13.-15. omg: 1 fm i hver m.
Luk af, og efterlad en lang ende til samling.

Salsa:
Med mørk rød garn og nål 2,5.
1. omg: 6 fm i mg.
2. omg: 2 fm i hver m.
3. omg: *2 fm i 1 m, 1 fm*
4. omg: *2 fm i 1m, 2 fm*
5. omg: *2 fm i 1m, 3 fm*
6. omg: *2 fm i 1m, 4fm*
7. omg: *2 fm i 1m, 5 fm*
8. omg: *2 fm i 1m, 6 fm*
9. omg: 1 fm i hver m.
Luk af, og hæft ender.

Sy nu salsaen fast i skålen, ved at sy med den lange ende fra skålen. Sy salsen fast i omg. 14. fra skålen. Fyld undervejs.

Så er der serveret.



Jeg håber I kan bruge mit lille bidrag, på snacks her til børnenes køkken.

Hvis I viser jeres færdige resultat på instagram på i meget gerne: 
#carinaskreative hjørne 
@chorsmark 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar