mandag den 2. marts 2020

Baby born kjole

For noget tid siden, købte min veninde en dukke til hendes bonus barn, som skulle kunne passe tøj til baby born. I den forbindelse spurgte hun, om ikke jeg ville hækle noget tøj til dukken. En hurtig google søgning, kunne fortælle mig, at jeg nok skulle igang med at tænke selv, da der ikke var mange opskrifter på hæklet tøj, og derfor har jeg skrevet opskrifterne ned.
Jeg ligger ud med en ret simpel kjole.

Du skal bruge: 
Hæklenål nr 3
bomulds garn 8/4 
nål
tryk knap eller velkro 

Start med stropper: (Lav 2)
6 lm. 
1. rk: 1 fm i 2. m. fra nålen. 
2-29. rk: 1 fm i hver m. Luk af. 

Kjolen:
1. rk: 5 lm, 5 fm fra strop 1, 12 lm, 5 fm fra strop 1, 10 lm, 5 fm fra strop 2, 12 lm, 5 fm fra strop 2, 5 lm. 
2-13. rk: 1 fm i hver m.  skift evt. farve. 
14-15. rk: 1 fm i hver m. skift evt. farve. 
16. rk: 1 fm i hver m. Saml arb. til en ring med 1 km. 
nu hækles der i omg. 
1. omg: *1 stm, 1 lm, 1 stm i samme m, spring 1 m over*
2-10. omg: *2 stm, 1 lm, 2 stm om lm-buen fra forringe omg*
Luk af. 

Efter 4 omg på det nederste af kjolen, begyndte jeg at skifte farve på hver 2. omg. 

Hækl evt. 1 omg fm i halsen, og ærme åbningerne. 

sy velkro eller en tryk knap i ryggen. 

Jeg håber I får glæde af opskriften. 
Hvis i deler på instagram, må i meget gerne #carinaskreativehjørne, så vi kan inspirere hinanden :)


2 kommentarer:

  1. Hvad mener du med første omgang på kjolen

    SvarSlet
  2. Hvad mener du med første omgang på kjolen

    SvarSlet