tirsdag den 10. januar 2017

Romkugler.

Da jeg arbejde i bager butik, var børnene vilde med romkugler. Da jeg var igang med at hækle disse, kom jeg pludselig i tvivl, er de stadig vilde med dem? Jeg ser dem ofte i bager afdelinger, med ensfarvet krymmel, f.eks. helt pink eller grønne. Så jeg blev enig med mig selv om, at få renskrevet opskriften alligevel.


Jeg har brugt bomuldsgarn og nål 3. 

1. omg: 6 fm i magisk ring. 
2. omg: 2 fm i hver m. 
 3. omg: *2 fm i 1m, 1 fm*
4. omg: *2 fm i 1m, 2 fm*
5. omg: *2 fm i 1m, 3 fm*
6-11. omg: 1 fm i hver m. 
12. omg: *2 fm sm, 3 fm*
13. omg: *2 fm sm, 2 fm*
14. omg: *2 fm sm, 1 fm* Fyld 
15. omg: *spring 1 m over, 1 km* Luk af. sy hullet sammen. 

 Broder krymmel derpå. Jeg har brugt forskellige farver, som de var da jeg var barn, men man kan selvfølgelig også brodere krymmel ensfarvet. 


Hvis I viser jeres færdige romkugler på instagram på i meget gerne bruge #Carinaskreativehjørne, så vi kan inspirere hinanden.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar