fredag den 6. januar 2017

Hæklet løg. + Opskrift.

Da jeg var barn, sagde min far altid til mig, at man ikke kunne lave mad, hvis ikke man havde løg i køkkenet. Med den sætning i tankerne, kom jeg frem til, at der da også skulle være nogen hæklede nogen, til legekøkkenet. Og som noget nyt, har jeg husket at skrive opskriften ned løbende, mens jeg har hæklet dem.

Jeg har brugt bomuldsgarn. 
Til selve løget har jeg brugt nål nr. 3, til den grønne top har jeg brugt nål nr. 2,5 samt hæklet stramt. 

Løg:
1.omg: 6 fm i magisk ring. 
2. omg: 2 fm i hver m. 
3. omg: *2fm i 1m, 1fm*
4. omg: *2fm i 1m, 2fm*
5. omg: *2fm i 1m, 3fm*
6. omg: *2fm i 1m, 4fm*
7. omg: *2fm i 1m, 5fm*
8-17. omg: 1fm i hver m. 
18. omg: *2fm sm, 5fm*
19. omg: *2fm sm, 4fm*
20. omg: *2fm sm, 3fm*
21. omg: *2fm sm, 2fm*
22. omg: *2fm sm, 1fm*
23. omg: *spring 1m over, 1km* Luk af. 

Grønne toppe: (Lav 3)
17 lm. 
1km i 2. m. fra nålen, 1km, 2fm, 2hstm, 10 stm. Luk af. Hæft ender. 



Sæt de 3 grønne toppe, ned i hullet i toppen af løget, og sy dem fast, og luk holdet. 


Jeg har brugt små stykker garn, og en hæklenål til at lave "rødderne" i bunden af løget. 

 Også brugte jeg en nål til at "skille" hvert stykke garn, i flere små snore. Til slut klippede jeg dem til i længden, så de blev som jeg synes de skulle være. 

Nu skulle der gerne være et løg færdigt. 

Hvis I viser jeres færdige løg på instagram på i meget gerne bruge #Carinaskreativehjørne, så vi kan inspirere hinanden.  

2 kommentarer: